טעויות שיווק של הפוליטיקאים פרק 1

אנטי ביבי – ככה הכל התחיל

למה הבוחרים מהמרכז ושמאלה אנטי לביבי?
יש הרבה סיבות לזה, אבל יש סיבה אחת שהיא מעל כולן. 
היא קשורה לטעות שיווקית קטלנית שהביאה את ביבי לראשות הממשלה בפעם הראשונה עוד בשנת 1996. היא קשורה לטעות שיווקית שהביאה לחיסול מפלגת העבודה. ובגלל הטעות הזאת גנץ וכחול לבן ניצחו בהפרש קטן, במקום לזכות בניצחון חסר תקדים.
ברגע שתשמעו את הסיבה הזאת ואת הטעויות השיווקיות של המפלגות שציינתי זה יגרום לכם לתגובה בגוף. 
אם אתם בוחרי ביבי, זה יכול לגרום לכם אי-נוחות ענקית, ואולי אפילו ניסיונות להדחיק את זה על ידי קללות, הסתה ותוקפנות. 
אם אתם ממחנה אנטי ביבי, זה יגרום לכם הקלה גדולה, מצד אחד. סוף כל סוף האמת שהרגשתם עמוק בפנים נאמרת בצורה פשוטה וברורה, בלי סיפורים ובלי קשקושים. ומצד שני, זה יגרום לכם למחאה גדולה. איך לעזאזל ראשי המפלגות האלה מצליחים לפספס את זה? איך הם מצליחים לעשות את אותה טעות שיווקית פעם אחרי פעם אחרי פעם? 
עוד דקה נגלה את הסיבה הזאת. אבל לפני זה כמה סיבות נוספות שבגללן בוחרי מרכז ושמאל לא אוהבים את ביבי. 
אחת - הוא מנצח הרבה פעמים.
שתיים - הוא חלק משלטון הליכוד בזמנים רבים לאורך 23 השנים האחרונות.
שלוש - הוא איש השיווק הכי טוב מבין כל הפוליטיקאים, והנציגים שלהם לא מתקרבים אליו ביכולות השיווק שלהם.
ארבע - לא משנה כמה חזק הם מנסים - קשה להם להיפטר ממנו.
חמש - בהרבה תחומים יש לביבי תוצאות מעולות.
אבל כל אלה הן לא הסיבה המרכזית לאנטי הגדול נגדו. בלי הסיבה הראשית לשנאה נגדו כל הסיבות האלה לא היו גורמות לאנטי כזה גדול.
ושנייה לפני שאחשוף את הסיבה האמיתית, הנה עוד כמה סיבות משנה.
אחת - יש לביבי תיקים פליליים, אבל גם לאולמרט, איש הליכוד, היו תיקים פליליים, וזה לא גרם לשנאה עזה כלפיו.
שתיים - טוענים נגדו לשחיתות, אבל גם נגד יצחק שמיר טענו את זה - וגם זה לא גרם לשנאה גדולה נגדו.
שלוש - לא מעט אנשים בטוחים שהוא משתמש בסודות השיווק בצורה לא ישרה. מצד שני, פוליטיקאים אחרים גם כן משקרים בלי בושה.
ארבע - בהרבה תחומים יש לביבי תוצאות נוראיות. 
אבל כל הסיבות האלה גם הן רק סיבות משנה. מתחת להכל, יש סיבה מרכזית אחת שגורמת לכל תנועת אנטי-ביבי. 
צריך להבין משהו חשוב. אף איש מרכז או שמאל לא שונא את ביבי בגלל שביבי מהימין או מהליכוד. ביבי עשה יותר ויתורים לאויבינו מכל ממשלות השמאל אי-פעם גם יחד! 
ביבי פינה את חברון, ביבי שותף לפינוי גוש קטיף, ביבי מעביר כסף מזומן לחמאס, ביבי מעולם לא פירק את הרשות הפלסטינית, ביבי מאפשר לחמאס לירות כמעט 2000 טילים בשנה, וכל זה בלי לעשות אפילו פעולה אחת משמעותית. ביבי החזיר לחיים את השייח אחמד יאסין, מייסד תנועת החמאס. ביבי לא נתן לצה"ל למוטט את שלטון החמאס. 
ביבי הוא אקסטרה שמאל. אז למה כל כך הרבה אנשים במרכז ובשמאל הם אנטי ביבי?
שאלה מעולה. 
עוד שאלה טובה היא למה הם מעולם לא הרגישו תחושות דומות לראשי הליכוד האחרים.
הסיבה היא מאוד פשוטה. בשביל זה צריך לחזור לשנים 1995-96. 
למרכז-שמאל בישראל יש רוב. הם מרגישים שהאידיאולוגיה שלהם בתחומים רבים זוכה לביטוי אחרי הרבה שנות שלטון ליכוד.
ואז קורה הרגע ששינה את המדינה, את המפה הפוליטית ואת העם כולו לעולמי עד. רצח ראש הממשלה יצחק רבין, זכרו לברכה.
הרצח לא קרה ברגע אחד או בהפתעה. הוא הגיע אחרי חודשים רבים וארוכים של שנאה והסתה.
ביבי תקף וביקר את רבין ללא הפסק. ביבי ביקר פיזית באתרים של פיגועי טרור. במקום להרגיע, ללכד ולגבש את העם, הביקורים שלו הסיתו והתסיסו.
ביבי השתתף בהפגנות הימין נגד רבין, הפגנות רוויות שנאה ואלימות שקיבלו אישור בשתיקה ממנהיג האופוזיציה - גם כאשר הוצג בהן חבל תלייה, ארון קבורה ועוד דברים מזעזעים. 
אי אפשר לדעת בוודאות, אבל לתחושת לא מעט אנשים המעשים האלה של ביבי אולי אפילו היו זרז לרצח שעתיד לבוא. הרוצח שירה לא היה לבד. אומנם הוא לחץ על ההדק, אבל היו לא מעט שלחצו עליו כדי שילחץ.
כשהרוצח ירה בראש הממשלה, הוא פגע בלפחות חצי מהעם. הוא חיסל להם את החלום, את הערכים, את המנהיג ואת התקווה. 
זאת הסיבה הראשונה, הראשית והעיקרית למה בוחרי מרכז ושמאל רבים הם אנטי ביבי. רבים מרגישים שלביבי יש חלק לא קטן באווירת השנאה, ההסתה והטירוף שהובילה לרצח רמטכ"ל, גיבור ישראל וראש ממשלה נבחר. 
מכאן הדרך לסיבה השנייה מאוד קצרה.
מספר חודשים אחרי הרצח ביבי נבחר לראשות ממשלת ישראל. אנשים רבים בעם הרגישו שביבי גנב להם את המדינה בדרכים לא כשרות. מין תחושה שדומה לביטוי "הרצחת וגם ירשת". פשוט הרגשה של חוסר צדק מזעזע. 
אלה הסיבות המדויקות למה רבים במרכז והשמאל לא אוהבים את ביבי. 
בטח אתם שואלים עכשיו איך כל זה קשור לשיווק. זה קשור יותר ממה שאתם יכולים לדמיין!
מסע ההסתה של ביבי ורצח רבין מככבים בשרשרת טעויות שיווק שנמשכות עד היום. 
ראשית שמעון פרס בחר לכהן כמחליפו של רבין בראשות הממשלה. במקום לקיים בחירות מיידית אחרי הרצח ולזכות באמון העם ל-4 שנים מלאות, פרס דחה ודחה את המועד והפסיד פופולאריות. 
כאשר פרס כבר החליט לקיים את הבחירות, הוא בחר את התזמון הגרוע ביותר - תוך כדי גל פיגועי טרור רצחניים.
פרס לא פספס אף הזדמנות לבצע טעויות שיווקיות. במקום לשים את רצח רבין במרכז מערכת הבחירות - הרי זאת הייתה הסיבה היחידה שבגינה פרס התמודד מול ביבי על ראשות הממשלה - פרס ואנשי השיווק שלו בחרו להתעלם מכך כמעט לחלוטין.
ומה היו התוצאות? בזמן שמפלגת העבודה קיבלה 51,304 קולות יותר מאשר הליכוד בראשות ביבי, פרס הצליח להפסיד בבחירות האישיות בהפרש של 29,457 קולות לביבי שמונה כתוצאה מזה לראשות הממשלה. מפלגת העבודה ניצחה - ושמעון פרס הצליח להפסיד. ככה זה כשכושלים בשיווק.
בהמשך לאורך השנים, ובעיקר בבחירות של השנים האחרונות, מפלגת העבודה החליטה להמשיך להיכשל שיווקית. במקום להשתמש בשיווק נוסטלגיה - שיטת השיווק שלימדתי בספר שלי סודות השיווק של ביבי, הם בחרו להתעלם מרבין לחלוטין. איזו טיפשות שיווקית. 
אם עמיר פרץ היה מרים קמפיין שמשלב את ערוץ הדרמה כמו שמופיע בספר שכתבתי יחד עם שיווק נוסטלגיה, מראה תמונות של רצח רבין, ההסתה, ביבי נואם, תוך כדי שהוא אומר משהו בסגנון: תבחרו מפלגת העבודה כדי לשמור את מורשת רבין בממשלת כחול-לבן - אז באופן אוטומטי הוא היה מכפיל את מספר המנדטים שהוא קיבל. 
אריה דרעי עשה את זה עם הרב עובדיה והזניק את ש"ס למספרים היסטריים.
ולעומתו, מפלגת כחול-לבן זרקו לפח כל הזדמנות לנצח בנוק-אאוט. הם עשו את זה כשהם התעלמו בעקביות מהשוואות בין גנץ לרבין, ואפילו פעם אחת הם לא הזכירו את הקשר של ביבי לאותם ימים אפלים. 
ככה הם פספסו מאות אלפי מצביעים שמחכים כבר 24 שנים שהצדק ייאמר וייעשה. 
עד כאן על מקור תנועת אנטי ביבי במרכז ובשמאל. 
בקרוב אנחנו ניפגש בפרקים נוספים בהם אני אנתח טעויות שיווק של מפלגות נוספות.
ועכשיו תורכם לספר לי בתגובות למטה מה דעתכם על הטעות שלמדנו היום שביצעו מפלגת העבודה וכחול-לבן. 
ולפני שניפרד להיום אני מזכיר שבספר שלי סודות השיווק של ביבי תוכלו לגלות את הסודות שסייעו לביבי להיות ראש ממשלה הכי הרבה שנים אי פעם בתולדות המדינה. 
ובמקביל, אם יש לכם עסק או שאתם עוסקים בשיווק ומכירות, הספר הזה הולך להיות ההשקעה הכי טובה שעשיתם בחייכם.
אפשר להזמין את הספר בסטימצקי, צומת ספרים או ישירות עד הבית דרך האתר BBBOOK.CO.IL. נתראה בספר.