סודות השיווק של ביבי פרק 21

התסריט

שמתם לב לקטע שפתאום ברגע אחד כמה חברי כנסת מהליכוד ושרים אומרים זה או ביבי או טיבי?

או שהם אומרים שהצבעה לימין החדש מסכנת את שלטון הליכוד?

איך פתאום ברגע אחד כולם אומרים את אותו טקסט בכל מקום?

זה לא קורה במקרה.

זו עוד שיטת שיווק של ביבי. השיטה הזאת נקראת תסריט שיחה.

בכל עסק מצליח יש תסריטי שיחה.

לדוגמה, כשאתה מתקשר לסלקום ועונה לך נציג שירות הלקוחות, אז הוא לא ממציא נוסחים או טקסטים מה לדבר איתך לפי מה שבא לו. הוא פשוט מדבר לפי תסריט שיחה מוגדר מראש.

או כשאתה מתקשר לתמיכה טכנית של בזק בינלאומי, אז הם לא שואלים אותך איזה שאלות שבא להם או מה שנראה להם מתאים באותו יום, אלא יש להם טקסט מדויק מה הם צריכים להגיד.

או כשאתה מגיע לאיש מכירות של יגואר, אז הוא לא מתחיל למכור לך איך שנראה לו או מה שהוא חושב, אלא יש לו טקסט מדויק, תסריט שיחה מה הוא צריך להגיד.

אז כמו שיש בעסקים תסריטי שיחה למכירות, לשיווק, לשירות לקוחות, לתמיכה טכנית, לתלונות לקוחות וכדומה - אותו דבר יש בפוליטיקה.

בפוליטיקה הם קוראים לזה שם טיפה אחר כדי שזה ייראה מיוחד ויוקרתי, שזה בעצם דף מסרים.

שכל מה שדף המסרים הזה זה סך הכל תסריט שיחה - מה הנציגים השונים צריכים להגיד באופן אחיד.

עכשיו, כשדיברנו על אופן אחיד, בואו נראה למה תסריט השיחה הוא כל כך חשוב, ולמה ביבי משתמש בו בשיווק כל הזמן, מקפיד עליו ודורש אותו בקפדנות.

אז דיברנו על היתרון הראשון שנקרא אחידות.

כשכל האנשים בעסק או במפלגה מדברים את אותם טקסטים ואת אותם מסרים - קיבלת אחידות.

במקום לקבל בלבול ודעות שונות ומסרים שונים שגורמים לקהל היעד שלך ללכת לאיבוד, אם כולם חוזרים על אותם טקסטים - האחידות הזאת היא מאוד חשובה.

היתרון השני נקרא עוצמה.

כששומעים את אותו טקסט על ידי אנשים שונים שחוזרים אחריו, את אותם מסרים - הדבר הזה נותן הרבה מאוד עוצמה. זה נותן משמעות לדברים הרבה יותר מאשר אם בן אדם אחד בודד היה אומר אותם.

היתרון השלישי נקרא הוכחה חברתית.

ראינו כבר שבני אדם חושבים שהרוב קובע, או יותר נכון, שהרוב צודק, או שהרוב יודע מה טוב עבורם.

זאת אומרת שאם אנחנו רואים שהרבה אנשים פועלים באופן מסוים, אז אנחנו מאמינים שזו גם הדרך הנכונה שאנחנו צריכים לפעול או לחשוב ככה, כי אם הרוב פועל ככה - כנראה שזה יותר טוב עבור כל אחד מהם וגם עבורי באופן אישי.

ולכן הדבר הזה יוצר הוכחה חברתית, כי אם רואים פתאום חמישה או עשרה או עשרים חברי כנסת חוזרים על אותם טקסטים במקומות שונים, אז אם כולם אומרים את אותו מסר - כנראה שזה המסר הנכון וגם אני צריך לחשוב ככה או להאמין במסר הזה.

ויש לנו עוד שני אלמנטים או שני יתרונות מאוד חשובים לדבר הזה.

מוכנים? אז ככה.

היתרון הרביעי עוסק בנושא חיזוק התחושה של האחד והיחיד.

ראינו כבר שהאסטרטגיה של ביבי היא ליצור תחושה בתודעה של הבוחרים שאין אופציה אחרת, יש רק ביבי נתניהו.

עכשיו, מה קורה?

ברגע שרואים שרים, חברי כנסת, אנשי ליכוד ואחרים שחוזרים כולם על אותו מסר שהגה או יצר או התחיל ביבי נתניהו, זה גורם לאנשים לחשוב שאין עוד מסרים, אין עוד אפשרויות, אין עוד חלופות, כי אחרת הם לא היו חוזרים אחרי זה.

זאת אומרת שעצם זה שחוזרים אחרי זה כל כך הרבה אנשים גורמת לתופעה שקהל היעד, קהל הבוחרים משוכנע שאין עוד דעות אחרות שהן בעלות ערך - כי אחרת השרים או חברי הכנסת היו אומרים אותן.

הדבר הזה מחזק מאוד מאוד מאוד את האסטרטגיה של ביבי של האחד והיחיד. שיחשבו שהוא האופציה היחידה ואין שום אפשרות מלבד האפשרות שהוא יהיה ראש ממשלה.

אבל זה עוד לא הסוף. יש עוד יתרון חמישי, ואולי הוא הכי חזק מכולם.

שימו לב.

אנשים שונים, חברי כנסת ושרים מעבירים את אותו מסר.

למה זה כל כך חשוב?

כל בנאדם, כל חבר כנסת וכל שר מדבר לקהל יעד שונה.

לדוגמה, אנשים שאוהבים את יואב גלנט או מתחברים אליו הם שונים מאשר האנשים שאוהבים את מירי רגב, שהם שונים מאנשים שאוהבים את ביבי נתניהו, שהם שונים מאנשים שאוהבים את מיקי זוהר, שהם שונים מאנשים שאוהבים את... השלימו את החסר, זה לא משנה בכלל.

זאת אומרת שכל אחד מחברי הכנסת והשרים, מעצם האישיות שלו גורם לזה שאנשים אחרים יתחברו אליו או אליה.

זאת אומרת שקהל הבוחרים שלנו זה לא גוש אחיד של בני אדם, אלא כל אחד מהם מסוגל לקלוט מסרים ממישהו אחר.

זאת אומרת שגלנט אומר מסרים - אז יש אולי שני אחוז מהאוכלוסיה או מקהל הבוחרים הפוטנציאלי של ביבי שגלנט מדבר אליהם.

זאת אומרת, כשגלנט מעביר להם את המסר - שני אחוז אולי יתחברו לזה, כל השאר לא.

אז אם זה ייגמר אצל גלנט, אז רק שני אחוז יתמכו בביבי.

אז מה עושים? לוקחים עכשיו את מירי רגב, שגם היא מדברת לשני אחוז מהאנשים. זאת אומרת שהם שני אחוז מאנשים שונים שמתחברים למירי רגב ואוהבים את הסגנון שלה ואת הדרך שהיא מתבטאת או פועלת - ועכשיו כשהיא מעבירה את המסר, הם קנו את המסר הזה. וככה עוברים אחד אחרי השני.

וכשיש לנו הרבה אנשים, חברי כנסת, שרים או תומכים שחוזרים על המסרים שלנו פעם אחרי פעם, על תסריטי השיחה, על דף המסרים - זה יוצר בעצם מגוון ענק של לקוחות, של קהל יעד, של קהל בוחרים, שעכשיו מתחבר למסרים שרצינו להעביר.

וכמו שראינו, ביבי עושה את זה בצורה מצוינת. זה לא אומר שהיא טובה, זה לא אומר שהיא רעה, וזה התור שלכם לקבוע האם היא הטוב, הרע או המכוער - אבל משהו אחד בטוח, שהיא עובדת.

כי אם הרבה אנשים חוזרים על המסרים שלך, על תסריט השיחה שלך, יש חמישה יתרונות עוצמתיים שראינו שמביאים תוצאות.

דרך אגב, אם אתם נחשפים עכשיו לראשונה לסדרה שלנו סודות השיווק של ביבי ושאר הפוליטיקאים בישראל, ואתם רוצים לצפות בכל הסדרה ולגלות את כל סודות השיווק של ביבי והפוליטיקאים, כל מה שצריך לעשות זה להשאיר לי את המייל שלכם מתחת לסרטון או בקישור שמצורף, ואני אשלח לכם את כל הסדרה במתנה.

אפרופו, דיברנו היום על נושא של תסריט שיחה או דף מסרים.

אני מאוד מאמין שכל עסק שרוצה להצליח בגדול צריך להיות מסודר, מאורגן ועם דפי מסרים.

בשביל זה אני הולך להעביר בקרוב מפגש חדש של המאסטר קלאס - אימון עסקי מול קהל שבו אני אעביר הרצאה חדשה מסדרת הסודות של המאסטר.

זאת סדרת הרצאות מיוחדת שבה אני מלמד כל פעם תסריט מדויק, מסרים מדויקים, איך להרוויח הרבה כסף וביושר.

בכל מפגש אנחנו לוקחים אזור אחר ומטפלים בו בצורה יסודית עם מסרים מדויקים איך לעשות את זה נכון - איך לגבות כסף נכון, איך לענות לטלפונים מהבנק שהם בדרך כלל לא אוהדים אלא זועמים. מה לעשות כשלקוחות לא רוצים לשלם, איך לגייס עובדים, איך להכשיר אותם, מה עושים כשאין מוטיבציה, מה עושים כשאתה קם בבוקר ואתה מרגיש שזהו, נשברת, לא בא לך יותר. איך אפשר להתמודד עם ביקורת ממשפחה, מלקוחות, מחברים.

בקיצור, מה עושים בכל רגע שאתה לא מרוויח המון כסף, לא עושה את זה ביושר ואפילו לא מאושר.

אז כל הדברים האלה אנחנו נכסה במאסטר קלאס הקרוב שלנו שבו אנחנו נלמד תסריט שיחה או דף מסרים חדש מה לעשות כדי שתוכלו אתם להרוויח בעסק שלכם הרבה יותר כסף וביושר.

נתראה במאסטר קלאס.