סודות השיווק של בני גנץ
סודות השיווק של בני גנץ. רגע, רגע, רגע, יש בכלל דבר כזה?
הרבה אנשים פונים אליי ואומרים: "דני, תקשיב, זו לא חוכמה. אתה כל הזמן עושה סרטונים על סודות השיווק של ביבי, אבל ביבי הוא ראש ממשלה כבר כמעט 20 שנה, והוא אשף שיווק - אז קל לך לנתח אותו, ללמוד, לספר מהלכים ואת הסודות שלו. בוא נראה אותך לוקח מישהו שהוא פוליטיקאי צעיר, בלי ידע בשיווק, בלי ידע בפרסום, ומלמד אותו או נותן לו טיפים בשיווק, מה הוא יכול לעשות כדי שיהיה לו קמפיין מנצח."
אז אחרי שקיבלתי מלא פניות כאלה, החלטתי להיענות לאתגר. אז תכף נגיע למספר סודות שיווק שאם בני גנץ ישתמש בהם בקמפיין השיווק שלו, הוא יוכל לעשות תוצאות יוצאות דופן.
אבל לפני זה אני ארענן כמה פעולות שביבי עושה, שאם בני גנץ ישתמש בהן, יהיו לו הצלחות ודאיות.
כולכם זוכרים בטח את פרק מספר 12 שנקרא שיווק 365. מי שעוד לא ראה את הפרק הזה, לעשות עכשיו סטופ בסרטון ולרוץ לצפות בו. אם בני גנץ היה עושה את השיטה הזאת, הוא היה עסוק כל הזמן בלשווק.
יש עוד פרק בסדרה שמשלים אותו, זה פרק מספר 18 שנקרא שיווק 360.
השילוב של שניהם ביחד, שיווק 365 ושיווק 360, נותנים מכונת שיווק שכל עסק, כל ארגון, כל חברה וכל מפלגה שתשתמש בהם תנחל תוצאות מדהימות.
עוד סוד שלמדנו בפרק מספר 17 נקרא סיכול ממוקד. אתם זוכרים, דיברנו שלוקחים את החוזקה של היריב שלך, ואז עושים לזה סיכול ממוקד. מוכיחים באופן חד משמעי איך הוא כושל בדבר שהוא חושב שהוא הכי חזק.
אז אם ביבי חושב שהוא מר ביטחון, אז מה שגנץ, מפלגת כחול לבן היו צריכים לעשות זה להוכיח איך בתקופה של ביבי יש טילים למרכז, החמאס "טועה" פעם אחרי פעם ביריות של טילים ל-100,70,50 קילומטר, איך הדרום בוער ועוד דברים שמוכיחים שמר ביטחון הוא לא בדיוק מר ביטחון, הוא משהו הרבה יותר גרוע מזה.
אבל עזבו רגע את הסודות שראינו כבר שביבי משתמש בהם. בואו נראה כמה סודות חדשים שאם גנץ וכחול לבן ישתמשו בהם, יהיה להם פשוט קמפיין מנצח.
הסוד הראשון שבני גנץ צריך להשתמש בו נקרא סוד 3 על 1.
סוד 3 על 1 זה לא אומר שצריכים שיהיו שלושה רמטכ"לים במפלגה על יאיר לפיד אחד, אלא זה אומר שעל כל 3 ידיעות שמספרים על המפלגה - מה הם עשו, תוצאות, הישגים, מה התוכניות שלהם - צריכים ידיעה אחת על המתחרה.
זאת אומרת, במקום לעשות קמפיין שהוא רק מה לא ביבי, צריך להיות קמפיין מה אנחנו הולכים לעשות.
אפשר לשלב בזה מה אנחנו הולכים לעשות שונה מביבי, אבל צריך להיות עלינו, למה אנחנו טובים, למה כדאי לבחור בנו, מה אנחנו הולכים לעשות - זה שלוש ידיעות. ועל כל שלוש ידיעות כאלה צריכה להיות ידיעה אחת, פרסומת אחת, סרטון אחד, פוסט אחד, מודעה אחת שאומרת למה לא המתחרה, למה לא היריב. שיווק 3 על 1.
הטיפ השני לגנץ נקרא שיווק עם תוצאות. מה זאת אומרת?
בני גנץ, יש לו הרבה מאוד הישגים, תוצאות ודברים יוצאי דופן שהוא השיג בקריירה שלו, גם בצבא ובחיים בכלל.
שיטת השיווק הזאת אומרת שאנחנו לוקחים את התוצאות שלנו, את ההישגים – ומפרסמים את ההצלחות פעם אחרי פעם.
לדוגמה, בני גנץ, כשהוא פרש מהתפקיד שלו בתור רמטכ"ל, ביבי עשה לו טקס פרידה. בטקס הפרידה הזה ביבי נתן נאום מרגש ומשכנע למה בני גנץ הוא פשוט תותח. לא סתם תותח - אלוף. סליחה, רב אלוף. בואו נשמע מה ביבי אמר.
זאת הייתה דוגמה נפלאה לשימוש בשיווק עם תוצאות.
עכשיו כשיש לנו נכס שיווקי כזה, זה לא ששמים את זה פעם אחת בוואי-נט או בפרסום ממומן או איזשהו קליפ קצר.
הסרטון הזה, הטקסטים האלה של ביבי על גנץ צריכים לרוץ כל יום, כל יום, כל יום, שלפחות חצי מיליון אזרחים יראו את זה כל יום בכל תקופת הבחירות.
מה זה היה עושה לפי דעתכם?
תארו לכם מה היה קורה שאם אתם פותחים על הבוקר את וואי-נט במחשב ורואים את ביבי משבח את גנץ.
ואז אתם הולכים לעבודה ומחזיקים את הטלפון הסלולרי ורוצים לרשום הודעה למישהו, אבל פתאום קופץ לכם הסרטון שביבי משבח את גנץ.
ואז אתם נוסעים באוטו הביתה, וברדיו לפני מבזק החדשות מה שומעים? את ביבי משבח את גנץ ומסביר איזה קברניט דגול הוא, ואיזו תכונה יש לו, ואיזה טוב שהוא לא מבזבז חיי אדם עבור ניצחונות בקרבות, בדיוק כמו שאחיו של ביבי, זכרו לברכה, המליץ לביבי לעשות.
מה זה היה יכול לעשות עבור בני גנץ?
שיווק עם תוצאות היא שיטת שיווק אדירה.
אותו דבר יש לנו את בוגי יעלון.
בוגי, למרות שהוא לא דואג לפרסום עצמי שלו וליחסי ציבור שלו, הוא תרם רבות מאוד גם לבטחון ישראל וגם בהבטים של פוליטיקה עולמית, של דיפלומטיה, עשה מהלכים בבית הלבן, בתקופת הנשיא בוש ואחרים.
אם הוא ייתן דרור לדברים האלה וידאג שכל יום ידעו על ההצלחות שלו - מה זה יעשה לבוחרים?
שיווק עם תוצאות זה טיפ שאם גנץ ממפלגת כחול לבן ישתמש בו כל יום, כל יום, והמון - ישיג תוצאות מטורפות.
דרך אגב, בואו נראה עוד משהו שקשור לשיווק עם תוצאות, אבל משלב גם את פרק 7 בסדרה שלנו שנקרא הוכחה חברתית.
שימו לב לקטע הבא.
תחשבו שאתם כל יום רואים באימייל, בוואטסאפ, בסמס, בוואי-נט, במאקו, ביוטיוב, בפייסבוק, בכל מקום, אתם רואים כל פעם דמות אחרת, מישהו אחר שמסביר למה הוא הולך לבחור בבני גנץ.
פעם זאת אישה מבוגרת, פעם אישה צעירה, פעם נער שהוא רק קיבל את זכות ההצבעה שלו, פעם חייל לוחם, פעם פנסיונר, פעם זה יהיה בוס, פעם זה עובד, פעם זה עובד מדינה, פעם זה עובד בשוק הפרטי.
וכל היום רואים סרטונים של אנשים שמספרים למה הם הולכים לבחור בבני גנץ.
או יותר טוב מזה, תארו לכם שהיו רואים עשרות או מאות סרטונים כאלה של חבר'ה שאומרים: 'אני הצבעתי ביבי בעבר, התאכזבתי קשות - ואני הולך להצביע עכשיו בני גנץ.'
מה זה היה עושה?
אפילו אם לא נעשה שום סוד שיווקי אחר משום טיפ אחר לשיווק ופרסום, הדבר הזה היה יוצר אפקט אדיר.
כל אחד יכול לעשות את זה בקלות. פשוט מצלמים אנשים.
יש... לפי הסקרים, בני גנץ עומד לקבל בין 35 ל-36, אולי טיפה יותר, מנדטים. זה אומר במספרים יותר ממיליון מצביעים.
אני בטוח שמתוך מיליון מצביעים אפשר לראיין בצורה כזאת לפחות 100, 200, 300 איש לסרטונים קצרצרים, וכל היום להשמיע אותם.
שיווק עם תוצאות, שיווק עם תוצאות פלוס הוכחה חברתית שווה קמפיין מנצח.
דרך אגב, ביבי כמנהגו בקודש בשיווק שלו הוא מומחה בלתקוף את המתחרים, וזה סוד שיווקי שאנחנו נלמד עליו בהמשך הסדרה.
תארו לכם מה היה קורה אם בני גנץ היה כל יום שם את הסרטון הזה שביבי משבח את גנץ - ואז ביבי היה מתחיל לתקוף את גנץ.
הוא אומר: "כן, בתור רמטכ"ל ולוחם וחייל הוא היה נהדר. אני אפילו שיבחתי אותו. אבל הוא טירון מדיני."
מה נעשה?
מכאן זה ממש קל.
כל מה שצריך לעשות זה לשאול את ביבי: "לפני שמינית את גנץ להיות רמטכ"ל, כמה שנים הוא היה רמטכ"ל? לפני שנתת לו את האחריות לפקד על הצבא של העם המותקף ביותר בהיסטוריה האנושית, כמה שנות ותק וניסיון היו לו ברמטכ"לות? התשובה היא אפס. אז למה הפקרת את בטחון המדינה בידיו של טירון מקצועי בתור רמטכ"ל?"
מאוד פשוט. כי ביבי זיהה איכויות יוצאות דופן אישיותית. לא קרבית, לא רמטכ"לית, אלא אישיותית, אצל בני גנץ שגרמו לו למנות אותו ולדעת שהוא יעשה את העבודה שלו בצורה הכי טובה שאפשר. אותו דבר יהיה בתחום הפוליטי.
הטיפ הבא נוגע להתייחסות לתיקים הפליליים של ביבי. בואו נראה מה בני גנץ היה יכול וצריך לעשות מבחינה שיווקית.
בני גנץ היה צריך להופיע ולהגיד בצורה כזאת.
ניקח לדוגמא את תיק 3000 - פרשת הצוללות. יש שתי אפשרויות.
מר ביבי היקר, אפשרות אחת שלא ידעת מכלום.
לא ידעת שבן דוד שלך הוא עורך הדין של נציג טיסנקרופ בישראל.
לא ידעת שבן דוד אחר מוכר להם את הפלדה.
לא ידעת שמנהל הלשכה שלך קיבל שוחד לכאורה.
לא ידעת שמי שמינית לעמוד בראש המועצה לבטחון לאומי גם לכאורה מואשם בשוחד.
נגיד ולא ידעת את כל זה, ועדיין יש את פרשיית השוחד הזאת בתיק 3000, ואתה לא אשם פלילית בכלל.
איזה מנהל זה שלא יודע מה עושים כל האנשים סביבו?
איך אפשר לסמוך על מישהו שבראש המדינה, שהוא עכשיו גם שר הביטחון ונמצא מעל כל המערכות הצבאיות והאזרחיות במדינת ישראל, שהוא לא יודע מה עושים הצוות המקורב אליו בנושא הכי רגיש לביטחון וכלכלת ישראל.
לפי כל הפרמטרים שלומדים בחוג כלכלה, זה מנהל כושל, ביבי.
האם אתה דבק בגרסה הזאת שאתה פשוט מנהל נוראי שמצד אחד, אתה יודע את כל הפרטים - באיזו מסעדה אשתו של בנט עבדה, את מידת הכשרות של המסעדה - אבל אתה לא יודע מה בני הדודים שלך שמנהלים לך את הכספים עושים עם שלושה מיליארד דולר של תקציב המדינה ותקציב הבטחון?
ביבי, אם אתה מנהל כל כך כושל, אסור שעוד יום אחד תנהל את מדינת ישראל. אפשרות אחת.
ביבי, יש גם אפשרות שנייה, שכן ידעת וכן היית מעורב – ואז יש חשד לפלילים.
אז בגלל שאני, בני גנץ, אני לא מומחה למשפט ואני לא היועץ המשפטי לממשלה - אני לא יכול להכריע.
אבל בוא ניקח תסריט כזה, ביבי.
נגיד ויש לך ילדים קטנים, יאיר ואבנר, נגיד שהם היו ילדים קטנים, והם היו הולכים לגן. והגננת הייתה חשודה בלקיחת שוחד ב-250 אלף שקל. יותר מזה, היא הייתה חשודה שגם עוזרת הגננת והמבשלת, הם כולם קשורים בשוחד. ולא רק זה, הם קשורים בשוחד במזון שהוא לא בריא לילדים שלך ועוד כמה אישומים די חמורים לגביהם.
מה היית חושב?
היית אומר, 'רגע, אני ארשום את הילדים לשנת הלימודים הבאה, ואנחנו נברר את זה בשלוש-ארבע השנים הקרובות מה קרה שם.'
האם זה מה שהיית עושה, ביבי?
או שהיית אומר, 'אני לא שופט, אבל הדבר שצריך לעשות הכי מהר זה להגיע לחקר האמת. אבל עד אז אני לא אפקיר את הילדים שלי במקום שיש סימן שאלה כל כך גדול עם הדים, עם עדויות.'
כי הרי על העובדות אין מחלוקת.
יש לדוגמה הקלטה שאתה עשית ביחד עם נוני מוזס של הצעת שוחד. אין על זה מחלוקת, יש את ההקלטה. אפילו ביקשת מהיועץ המשפטי לממשלה לא לחשוף אותה לפני הבחירות. זאת אומרת, על העובדות בכלל אין מחלוקת.
האם היית מוכן להשאיר את הילדים שלך בגן כזה?
אני לא מוכן להשאיר את אזרחי ישראל אצל ראש ממשלה כזה.
לסיכום, ביבי, יש שתי אפשרויות. אפשרות אחת - שאתה מנהל כושל. אי אפשר לסמוך עליך, לא אזרחי ישראל, לא חיילי צה"ל. אתה פשוט צריך לשים את המפתחות וללכת הביתה.
האפשרות השנייה, ביבי, שיש סביבך כזאת עננה ענקית על כל השחיתויות והמעשים הפליליים לכאורה, שזה לא מאפשר לך להישאר בשום תפקיד ציבורי.
לא היית מוכן שאף מנהל בית ספר ינהל בית ספר עם כאלה חשדות.
לא היית מוכן שרמטכ"ל יהיה רמטכ"ל עם כאלה חשדות.
לא היית מוכן שמפכ"ל משטרה יהיה מפכ"ל משטרה עם כאלה חשדות.
לא היית מוכן שאפילו מפקד תחנת משטרה יהיה מפקד תחנת משטרה עם כאלה חשדות.
לא היית מוכן שיהיה שר אוצר עם כאלה חשדות.
לא היית מוכן שיהיה שגריר עם כאלה חשדות.
לא היית מוכן שיהיה ראש עיר עם כאלה חשדות.
ואתה כבר אמרת שלא היית מרשה לעצמך שראש הממשלה הקודם אהוד אולמרט יישאר עם כאלה עננות של חשדות.
אז, ביבי, תעשה לעצמך ולכולנו טובה, תניח את המפתחות ולך הביתה.
הטיפ השיווקי הבא לבני גנץ הוא גם קשור לתיקים הפליליים של ביבי, ויחד עם זאת, חשוב להדגיש.
מדי פעם בני גנץ אומר כמה דברים בצורה רפה ועדינה וכמו משורר, כמו שביבי אמר. אבל מול חשדות כאלה כבדים, מול מכונת שיווק כזאת קטלנית כמו ביבי נתניהו צריכים להשתמש בכלים הרבה יותר עוצמתיים.
צריכים להגיד את הדברים בברור, לחזור עליהם שוב ושוב ושוב ולדרוש אותם.
לא להגיד, 'אני ממליץ שתהיה ועדת חקירה', אלא, '24 שעות אחרי שאני אהיה ראש ממשלה תוקם ועדת חקירה, סוף פסוק.'
אבל כמו שאמרתי, יש עוד טיפ שיווקי שבני גנץ יכול וחייב להשתמש בו בנוגע לכל ההאשמות הפליליות של ביבי נתניהו.
שימו לב, זה לא קשור לא לניהול הכושל, זה לא קשור לתוצאות המשפטיות שיהיו - זה קשור למשהו הרבה יותר עמוק שקשור גם לתיקים הפליליים וגם להתנהלות הכללית של ביבי כראש ממשלה. וההיבט הזה נקרא אתיקה ומוסר.
הטיפ הזה נקרא שיווק עם ערכים.
יש הרצאה מיוחדת בסדרת הסודות של המאסטר שבה אני מלמד איך אפשר להרוויח המון כסף וביושר על ידי היצמדות לערכים, מוסר ואתיקה.
מה שבני גנץ היה צריך לעשות זה להגיד את הדברים הבאים בצורה שלא משתמעת לשתי פנים. מוכנים?
ביבי נתניהו, זה לא משנה לי אם אתה מנהל כושל.
זה לא משנה לי מה יצא בתוצאות המשפטיות שלך.
מה שמשנה לי שאתה דירדרת את האתיקה והערכים של תושבי המדינה לתהומות הכי נמוכות שהיו בתולדות העם היהודי.
זה בכלל לא משנה מה יהיו התוצאות.
אם אתה מאפשר שיהיו איומים ברצח על הרמטכ"ל גדי אייזנקוט, זה הידרדרות לשפל שלא היה מעולם בתולדות העם היהודי.
אם אתה מאפשר שיאיימו על פרקליטים בצה"ל באמצע משפט של אלאור אזריה כי אולי הם יכריעו או יגידו משהו שלא נראה לאספסוף בעם, הגענו לשפל הכי נמוך שיכול להיות.
אם אתה מאפשר שיתקפו קציני משטרה ואתה מוביל את התקיפה הזאת ומספר שהקצינים מושחתים, או שאי אפשר לסמוך על המשטרה, או שההמלצות שלהם לא שוות כלום, או מנסה להעביר חוקים אנטי-דמוקרטיים לבטל את שלטון החוק, או ממנה שופטים כראות עיניך - זו הידרדרות מוסרית הכי נמוכה בתולדות העם היהודי.
אם יש אווירה של טרור ופחד להגיד שיש דעות שונות משלך, דעות שמאלניות, דעות אחרות, שזה ארגוני תרבות שלא בסדר, שזה תנועות שלא בסדר, שזה עמותות שלא בסדר, שצריכים להילחם בהם, שצריכים לרדוף בהם - הגענו לשפל מוסרי, ביבי נתניהו. והשפל הזה הוא בהנהגתך.
מדי פעם אתה זורק איזו התנצלות רפה, 'כן, אני מגנה. כן, זה לא בסדר.'
תגיד, אתה צוחק עליי? זה לעודד עוד יותר את כל הפשע הזה.
אם אתה מאפשר לבן שלך לתקוף את נשיא המדינה, לתקוף אנשים בקללה שהם שמאלנים, לעשות תנועה כזאת בבית המשפט - ביבי, דירדרת אותנו לשפל המוסרי הכי נמוך.
עכשיו, מוסר זה לא משהו שהוא נחמד או שכדאי שיהיה.
זה משהו שיקבע אם תהיה לנו מדינה ואם יהיה לנו עם או שזה לא יתקיים.
ביבי, אתיקה וערכים זה מה ששמר על העם היהודי אלפיים שנה בגלות. זה מה שיקבע אם תהיה לנו מדינה או לא תהיה מדינה. זה מה שיקבע אם יהיה עם יהודי או שלא יהיה עם יהודי.
וביבי, אתה דירדרת את זה לשפל הכי נוראי שיש.
כשרואים שראש ממשלה תוקף, מסית ומפריד אנשים בחברה, איך זה משפיע על הנוער? ראש ממשלה צריך להיות אדם שמשמש את הדוגמה הכי טובה מכל התושבים במדינה, האזרח מספר אחת. איך זה משפיע על מורים? איך זה משפיע על מחנכים? איך זה משפיע על חיילים?
אני יכול להגיד לך איך זה משפיע. עשו בדיקה בארצות הברית, מה קרה מהיום שדונאלד טראמפ נהיה נשיא ארצות הברית. מהיום שהוא הוציא ציוצים תוקפניים, דעות קטלניות, הסתה, אלימות.
מאותו רגע עשו בדיקה וגילו שרמת האלימות ברשתות החברתיות של כל תושבי ארצות הברית הגיעה למצב הכי גרוע בהיסטוריה האמריקאית.
כן, כן, מה שאתה שומע. כשנשיא ארצות הברית דוגל בשיטות שאתה דוגל בהן, של להשפיל, של להתסיס, של לעשות שנאה, של להגיד שאנחנו לא מדינה של כל אזרחיה וכל תושביה, של לעודד אלימות, של לראות אלימות ולהעלים עין.
להגיד, 'כן, אני מגנה' כשהבן שלך צוחק על אמנון אברמוביץ', על המראה שלו בתור חייל צה"ל שנפגע, ולא להגיד אף מילה בצורה כזאת שתהרוג את זה, תחסל את זה, לא תתן יותר פתח שדבר כזה יקרה אי פעם - הדבר הזה מעודד אלימות.
זה מעודד הידרדרות מוסרית, זה מעודד סמים, זה מעודד פשע, זה מעודד חברה מפורקת.
לכן לא משנה בכלל כל מה שאתה מתפאר בו על כלכלה, על ביטחון. אני בכלל לא מדבר על זה, למרות שזה הכל שטויות.
מה שאני מדבר, שאתה מפורר את החברה הישראלית.
ולכן לא משנה כמה הישגים תציג - אם נמשיך בדרך שלך, לא יהיה למי להציג את ההישגים. סוף הסרטון.
הטיפ הבא נקרא שיווק עם תקווה.
כמו שראינו, יש שיווק עם פחדים ועם סכנות, זו מומחיות שביבי משתמש בה, אבל יש גם שיווק הפוך שנקרא שיווק עם תקווה, מה אנחנו הולכים לעשות, מה הולך להיות וכדומה.
מה שבני גנץ היה צריך לעשות זה להודיע על תוכנית 100 הימים. מה הוא הולך לעשות בכל יום ויום מהרגע שהוא ייבחר להיות ראש ממשלה.
ובעצם התוכנית 100 ימים הזאת, היא תהיה ביטול של כל הדברים השליליים, בעיני גנץ, שביבי עשה בקדנציות האחרונות שלו.
זאת אומרת, לקחת דבר אחרי דבר שביבי לקח, בעיני גנץ והבוחרים שלו, את המדינה לאחור ולהגיד שזה מה שהוא הולך לעשות.
לדוגמה, 24 שעות אחרי שאני איבחר לראשות הממשלה, הדבר הראשון, תוקם ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות. מה ביבי ידע, מה הוא לא ידע, איך הוא קשור, איך בני המשפחה שלו קשורים, איך המקורבים אליו. זה יקרה תוך 24 שעות מהיום שבו אני אהיה ראש ממשלה.
בשבוע השני שאני אהיה ראש ממשלה, אני אבטל את כל נושאי ההדתה במערכת החינוך.
אני מעריך דתיים, אני מעריך את הדת, אני אישית מסורתי, אבל מה שביבי עשה, ההדתה שהוא עשה למערכת החינוך, יצר שיהיה לנו מצב שבמקום שיהיה חינוך חילוני, חינוך דתי וחינוך חרדי - שיהיה לנו כל החינוך דתי או חרדי.
ועם כל הכבוד לביבי ולשותפים שלו בקואליציה, לא בשביל זה הם נבחרו.
לכן הדבר שיקרה באופן מיידי, אנחנו נוציא את תלמידי ישראל להישגים יוצאי דופן על ידי חינוך של מקצועות הליבה.
אבל במקצועות הליבה לא תהיה הדתה. לא יהיה 2+3 שזה שתי חלות ושלושה פמוטים, אלא זה יהיה שני תפוחים ועוד שלושה אגסים.
תבוטל ההדתה - זה יקרה בשבוע הראשון שלי לראשות הממשלה.
בשבוע השני אני אשקם את מערכת המשפט בישראל. אני אחזיר את הכוח לבית המשפט, אני אחזיר לו את העצמאות.
השופטים יפסיקו לפחד משרת המשפטים ומביבי נתניהו, ופשוט נחזור להיות מדינה שיש בה הפרדת רשויות.
יש רשות מחוקקת, יש רשות מבצעת ויש רשות שופטת.
והרשות השופטת, היא לא תהיה פודל או תחת שליטה או תחת איומים של אף אחד - בטח לא של ראש הממשלה.
בשבוע השלישי אני אחזיר את השפיות לאמנים ולאמנות.
ביבי נתניהו ושרת התרבות מירי רגב יצאו למלחמה לא נגד חמאס, לא נגד חיזבאללה, לא נגד אויבים של מדינת ישראל - אלא נגד האמנים, נגד התרבות, נגד הלב של העם היהודי והעם הישראלי.
ולכן במקום להילחם בהם, אני אבטל את כל המגבלות שהם שמו על התכנים, על האמנים, על התקציבים. אני אחזיר את השפיות לעולם האמנות.
השבוע הרביעי יוקדש כולו לביטול כל החוקים האנטי-דמוקרטיים שביבי עשה. החוקים שמאפשרים לו לשלוט למרות התיקים הפליליים.
החוק הצרפתי שאסור לחקור ראש ממשלה מכהן. אותי אפשר לחקור כשאני אהיה ראש ממשלה.
החוקים שנועדו להגביל את היכולות של היועץ המשפטי, של להפחיד את מערכת החוק, של לא לאפשר למשטרה להגיש המלצות על תיקים פליליים על ראש ממשלה.
כל החוקים האנטי-דמוקרטיים יבוטלו בשבוע הרביעי. תוך 4 שבועות מהיום שאני אהיה ראש ממשלה אני פשוט אטפל אחד-אחד בכל החוקים האלה ואנחה את הממשלה שלי לבטל את כל החוקים האנטי-דמוקרטיים שביבי הנחיל פה ב-20 שנה האחרונות.
השבוע החמישי יוקדש לקהילת הלהט"בים.
ביבי חושב שיש כאלה ששווים פחות, כאלה ששווים יותר, כאלה שמגיע להם ילדים, כאלה שלא מגיע להם ילדים.
אנחנו נעשה שתהיה מדינה שוות זכויות.
לכולם יש זכות למשפחה, לכולם יש זכות לזוגיות - וכל אחד בדרך שהוא חושב שצריכה להיות משפחה או הזוגיות שלו.
אתם מבינים את הקטע?
אם גנץ יפעל בצורה כזאת ויסביר שבוע אחרי שבוע מה הוא הולך לעשות, מה הפעולות, מה הדברים שהוא יעשה.
ואתם זוכרים את הקטע שיש לנו עיקרון של 3 על 1 - במקום מה נגד ביבי, מה אני הולך לעשות. גם אם זה הפוך מביבי, אבל מה אני הולך לעשות.
ואם גנץ יקדיש לזה את תשומת הלב ויסביר כל הזמן מה הוא הולך לעשות, שבעצם יבטל את כל מה שביבי עשה לא טוב - אז כל מי שלא רוצה ביבי יצביע גנץ.
גנץ לא צריך שיצביעו עבורו 52% מהתושבים, ממש לא.
אם תיזכרו, בסוד מספר אחת שנקרא המיעוט שולט, אז ראינו שמספיק 17% מהקולות כדי להפוך להיות ראש ממשלה. לא צריכים 52%, לא צריכים רוב - צריכים 17% מהקולות כדי להפוך להיות ראש ממשלה.
לכן גנץ לא צריך למצוא חן בעיני כולם, הוא לא צריך שכולם יאהבו אותו, הוא לא צריך שכולם יתמכו בו - אחרת לא יבחרו בו.
אם הוא ידבר כמו ביבי ויבטיח הבטחות כמו ביבי, ויעשה מעשים כמו ביבי - כבר יש את ביבי, למה צריך מישהו אחר?
הדרך היחידה של גנץ להיבחר זה להיות שונה לגמרי מביבי. כל מה שביבי עושה - לעשות בדיוק להפך. יש את ביבי ויש את גנץ.
ואם הוא יחדד את הדבר הזה שהוא הולך לעשות פעולה אחרי פעולה שהן הפוכות ב-180 מעלות ממה שביבי עשה - אז דבר ראשון, כל מי שלא רוצה ביבי, שזה סדר גודל של 50% מהאנשים, יצביע לגנץ.
הדבר השני, שיש כאלה שרוצים ביבי, אבל לא מרוצים מפעולות של ביבי - ואז תהיה להם אלטרנטיבה אמיתית, מישהו שמציע פעולות ספציפיות שהם מתחברים אליהן. ולכן העיקרון הזה הוא ממש ממש חשוב.
עוד נקודה, שכל הדוגמאות כאן שאמרתי מה גנץ צריך לעשות הן היו סתם המצאות. זה לא אומר שזה צריך להיות המצע שלו או התוכניות שלו. זה סתם רעיונות איך לעשות הפוך מביבי, מה אתה הולך לעשות.
כמובן שגנץ יכול לבחור כל פעולה אחרת שביבי עשה או שהוא לא עשה - ואותה לעשות להפך.
אין שום מחויבות מה יהיה התוכן, רק משהו אחד זה חייב להיות - הפוך ממה שביבי עשה או ממה שביבי לא עשה.
עכשיו, אפשר להגיד: "דני, תקשיב. נגיד וגנץ עושה את זה, והוא יזכה ב-45 מנדטים, 47 מנדטים, אבל עדיין כדי להקים קואליציה הוא צריך גם את החרדים, הוא צריך אולי את כולנו, הוא צריך אולי עוד מפלגה. אם הוא יגיד דברים כאלה, מי ישב איתו בממשלה?"
אז שימו לב, אני מומחה לשיווק, אני לא מומחה לפוליטיקה. זה צריכים לשאול את הפוליטיקאים.
אבל אם נסתכל על ההיסטוריה של מדינת ישראל, אז ראשי ממשלה לאורך ההיסטוריה אמרו מה שבא להם, הבטיחו מה שבא להם - ויום אחרי הבחירות כל מי שיכל להיות בממשלה הצטרף אליה, למרות שהדעות היו הפוכות.
זאת אומרת שמה שקורה בתעמולת בחירות, ומה שכל צד עושה שרירים ואומר, 'טוב, אם גנץ אומר ככה, אנחנו לעולם לא נשב איתו בממשלה' - כל זה טוב ויפה עד היום של הבחירות.
ברגע שייסגרו הקלפיות, אנחנו נראה שבקלות כל מי שאמר 'בשום מקרה לא נשב עם גנץ בגלל הדעות שהוא אמר' - יקח בדיוק 24 שעות אחרי שהם יזהו שהוא יכול להיות ראש ממשלה שהם ישבו איתו, יתפשרו, יסכימו, יגיעו למכנה משותף, יסבירו שזה לא הובן כראוי.
אם אתם זוכרים, לפני הבחירות הקודמות אביגדור ליברמן אמר משהו בסגנון, אל תתפסו אותי במילה, שביבי הוא שקרן, אי אפשר להאמין לאף מילה שלו ואני לא רוצה שהוא יהיה ראש הממשלה שלי.
כמה זמן לקח אחרי הבחירות שאביגדור ליברמן יהיה שר בממשלה של ביבי? אני חושב שזה מכסה את זה די טוב.
אפרופו ליברמן. אתם זוכרים שליברמן סיפר לנו שאם הוא יהיה שר הביטחון, משהו כמו תוך 48 שעות אסמאעיל הניה מת?
אז עכשיו יש שתי אפשרויות.
אפשרות אחת שאסמאעיל הניה מת, אבל הגופה שלו ממשיכה לדבר ולהופיע ולנהל את החמאס.
אפשרות מספר שתיים, שלא עברו 48 שעות מאז שליברמן הפך להיות שר ביטחון.
אפשרות מספר שלוש, שמה שפוליטיקאים אומרים ומבטיחים לפני בחירות חסר משמעות. ולכן גנץ לא צריך להתרגש ממה שאומרים האחרים סביבו.
הוא אמנם טירון בפוליטיקה, אבל הוא צריך ללמוד את השיעור הזה שכל מה שמפחידים אותו ומאיימים עליו לפני הבחירות לא הולך להתקיים אחרי הבחירות.
הוא כמובן צריך לשמור על שיווק עם ערכים, לעמוד בכל מילה, לקיים את מה שהוא מבטיח, לא להגיד סתם הבטחות סרק, אבל הוא לא צריך להתרגש מכל מה שאחרים סביבו מבטיחים, מאיימים ואומרים כי הם הוכיחו לאורך עשרות שנים שמה שהם אומרים חסר משמעות.
אתם זוכרים שראינו בפרק 17, שביבי מבטיח: "ברגע שאני אהיה ראש ממשלה אני אמוטט את שלטון החמאס." זה היה ב-2009. עברו 10 שנים - וחמאס יורים טילים לתל אביב, לכפר סבא, וכל מה שהם צריכים להגיד 'אופס, טעות' - ואפילו לא קורה להם כלום.
הטיפ הבא נקרא שיווק רגשי. גם עליו יש הרצאה נפרדת בסדרת הסודות של המאסטר.
מה שגנץ צריך לעשות זה לא לספק עובדות יבשות ונתונים, אלא לדבר לאנשים עם רגשות ועל הכאבים שלהם.
בואו נסתכל על זה רגע.
אפשר להגיד שבזמן שביבי ראש ממשלה, אז המצב בבתי חולים הוא נוראי, ולספר כמה מיטות יש לעומת ה-OECD, וכמה זה מתחת לתקן, וכמה זה קשה, ושהרופאים קורסים ועובדים הרבה שעות.
זה נחמד, אבל זה לא שיווקי.
בואו נראה איך עושים את זה שיווקית.
במקום כל התיאורים היפים האלה, תארו לכם שהיינו ניגשים לבית חולים ולוקחים בחורה צעירה, נגיד בת שלושים או משהו, שאימא שלה שוכבת במסדרון או עם עוד 4 חולים ולא מטפלים בה. וככה המצב כבר כמה ימים, והמצב שלה מידרדר בבית החולים.
ועכשיו היינו מראיינים את הבחורה הצעירה שאימא שלה מאושפזת, והיא הייתה מספרת בבכי קורע לב על היחס הנוראי שאימא שלה מקבלת.
ובגלל המצב הזה אימא שלה קיבלה בבית החולים עוד זיהומים ומחלות.
ובגלל המצב הנוראי הזה אז היא לא יכולה להתפנות וללכת לעבודה, ועכשיו מאיימים לפטר אותה מהעבודה כי היא כל הזמן ליד אימא שלה, כי האחיות לא מספיקות להגיע לאימא שלה, לעזור לה.
ואם היא תנטוש אותה, אז אימא שלה תתמוטט, אז היא נאלצה עכשיו לעזוב את העבודה - ואז אין לה כסף. ובגלל שאין לה כסף, עכשיו החבר שלה עזב אותה כי יש ביניהם מלא סכסוכים ולחצים בנושא הכספי.
מה היה קורה אז?
זה הרבה הרבה הרבה יותר חזק מאשר לדבר על נתונים ועובדות.
בואו ניקח עוד דוגמה, נושא של פקקים ותחבורה. יש סיפור שאנחנו נעשה לו טיפה פרשנות מקומית לנושא הזה של השיווק.
ילד אחד רואה את אבא שלו בערב בבית ואומר לו, 'אבא, כמה אתה מרוויח לשעה?'
אז האבא אומר לו, 'מה אתה שואל אותי עכשיו שאלות כאלו? אני חזרתי עייף מהעבודה.'
הוא אומר לו, 'אבא, כמה אתה מרוויח לשעה?'
הוא אומר לו, 'תקשיב, אני חזרתי מהעבודה, אני רוצה שקט'.
הוא אומר, 'אבא, בבקשה, תענה לי. כמה אתה מרוויח לשעה?'
הוא אומר לו, 'תגיד, אתה חוצפן? אתה ילד קטן, אתה צריך לעשות שיעורים וללכת לישון. אני באתי מהעבודה, אני רוצה לנוח'.
'אבל אבא, בבקשה בבקשה בבקשה, כמה אתה מרוויח לשעה?'
והאבא פשוט כבר לא יכול לסרב לילד ואומר לו, '38 שקלים'.
אז הילד רץ, הולך לחדר שלו, מרים את המזרון, ומתחת למזרון מוציא מעטפה שיש בה שטרות ומטבעות.
הוא בא לאבא, סופר לו, והילד סופר 38 שקלים, מגיש אותם לאבא ואומר, 'אבא, אתה יכול לבוא מחר שעה קודם?'
האבא שנייה לוקח לו להתאפס וצורח בעצבים: ביבי, חלאס! נמאס לי לעמוד בפקקים שלוש שעות כל יום. אני לא רואה את הבן שלי. ביבי, אתה בונה לעצמך מטוס ב-700 מיליון שקל - ואני לא רואה את הבן שלי. חלאס, ביבי!
איך זה היה עובד?
נראה לכם שזה דומה לסיפור שאומרים לנו שיש רכבת ב-32 קילומטר ואין מספיק כסף לקרון, וזה מתעכב ברבע שעה? אז זהו, שלא.
שיווק רגשי מביא קמפיין מנצח.
הטיפ הבא עוסק בעוד סוד שלמדנו בסדרה שנקרא שיווק מצב חירום.
אתם זוכרים, כמו שראינו בסרטון של הסוד של ביבי מה עושים בשיווק של מצב חירום – אז ביבי הוא אלוף בשימוש בסוד הזה.
אתם זוכרים? הערבים נוהרים לקלפיות.
זה יוצר מצב חירום אצל הבוחרים, אצל קהל היעד, שחייבים עכשיו להגיב ולפעול. זה יוצר איזשהו לחץ, איזשהו מחסור, שאם לא נפעל עכשיו, יקרה אסון.
אותו דבר צריך לעשות בני גנץ.
הוא צריך לשדר לבוחרים שלו, לקהל היעד שלו, שאם לא יעשו עכשיו מעשה, יחליטו גם לבחור בו וגם לצאת ולהצביע עבורו, יקרה אסון.
החלום הציוני ייגמר.
ביבי ידרדר את הערכים ואת המוסר לרמה כזאת שאי אפשר יהיה לשקם את המדינה.
נהפוך מדמוקרטיה לחצי דיקטטורה.
בעצם נהפוך להיות מראש ממשלה ביבי נתניהו לראש ממשלה תואם ארדואן של טורקיה.
הוא צריך להפחיד, ליצור לחץ, ליצור מצב חירום שאם לא יפעלו עכשיו, יקרה אסון.
המשטרה תידרדר, הצבא יתדרדר, בית המשפט יתדרדר, תהיה מלחמת אזרחים, היחסים בין האנשים יתדרדרו, בין העמים, תהיה קטסטרופה.
חייבים להצביע גנץ לפני שיהיה מאוחר.
זו ההזדמנות האחרונה לעצור את ההידרדרות לפני שביבי יהרוס את המדינה.
דרך אגב, אתם יודעים מה המטרה של ביבי? למה הוא רוצה להיבחר?
זה לא בגלל הליכוד, זה לא בגלל ימין חזק, לביבי יש אינטרס אחד להיבחר.
ביבי יש לו מצב חירום.
אם הוא לא ייבחר עכשיו לראשות הממשלה, הוא הולך לבית הסוהר.
יש לו הרבה תיקים פליליים שקשה לראות איך הוא יוצא מהם - וזה עוד לפני תיק הצוללות.
זאת אומרת שביבי נמצא במצב חירום אישי, לא לאומי. זה או בית סוהר או ראש ממשלה, אבל זה על חשבונכם.
אנחנו צריכים ברגע האחרון, בהזדמנות האחרונה, לעצור את ההידרדרות וההשתלטות של ביבי על כל המערכות במדינה.
זה או עכשיו או לעולם לא.
ביום הבחירות מצביעים גנץ.
תארו לכם מה היה קורה אם הייתם נחשפים לקמפיין שיווק כזה שכולל את כל הסודות והטיפים שעברנו עליהם בסרטון הזה.
יכול להיות שאם החלטתם כבר להצביע כחול לבן, זה יגרום לכם יותר לנוע לקלפי ולהצביע בפועל?
יכול להיות שאם החלטתם להצביע כחול לבן, זה יגרום לך לשכנע חברים, בני משפחה, להצביע עבורו?
יכול להיות שאם התלבטתם, זה יגרום לכם טיפה לנטות לכיוון של גנץ ולהגיד, 'וואלה, זאת אופציה טובה'?
יכול להיות שאם הייתם קודם כל רחוקים מגנץ מאוד, זה גרם לכם טיפה לפקפק בביבי ולהתקרב טיפה לכיוון גנץ ולהיות קשובים לעוד מסרים?
אני חושב שאם בני גנץ היה משתמש בקמפיין שיווק בדיוק לפי הסודות שראינו כאן, זה היה קמפיין שיווק מנצח.
עכשיו, אתם זה לא בני גנץ. כל אחד יבחר במי לבחור, למי להצביע, אבל לכל אחד מכם יש חיים, ובחיים של כל אחד קורות פעולות שיווק כל הזמן.
זה לא משנה אם את מחפשת בן זוג, את צריכה לשווק את עצמך.
זה לא משנה אם אתה מחפש עבודה, אתה צריך לשווק את עצמך.
זה לא משנה אם יש לך עסק, אתה צריך לשווק את עצמך שיהיו לקוחות.
זה לא משנה אם אתה עובד בעסק, אתה צריך לשווק את עצמך לקבל קידום, מעמד, סמכויות.
מאה אחוז מהאנשים צריכים לדעת את פעולות השיווק כל יום בחייהם.
ואם תשתמשו בסודות והטיפים לשיווק שנתתי לבני גנץ בסרטון הזה לחיים שלכם, גם אתם תוכלו להשיג קמפיין מנצח ולזכות בבחירות שאתם רוצים לחיים שלכם ולעסקים שלכם.
לפני סיום.
דיברנו בסוד השיווקי של ביבי שנקרא שיווק 3 עד 7 שצריכים שיהיו לך 3 עד 7 מסרים עיקריים, שכל מה שאתה עושה בקמפיין זה חוזר עליהם שוב שוב שוב.
לא להתפצל ל-200 מסרים, אלא למעט מסרים.
אז בואו נראה איך בני גנץ היה יכול להשתמש בסוד הזה שיווק 3 עד 7.
אחת - ביבי מואשם בשוחד פלילי - אנחנו נשקם את שלטון החוק
מסר מספר שתיים. ביבי נכשל בביטחון - אנחנו ניתן לצה''ל לנצח.
המסר השלישי. ביבי חלש בערכים - אנחנו נחזור להיות אור לגויים.
מסר מספר ארבע. להחזיר את המדינה לתושבים כי ישראל לפני הכל.
ואם הקמפיין של גנץ היה משתמש רק במסרים האלה על ידי שימוש בשיטות שלמדנו בסרטון הזה, בטיפים ובסודות שלמדנו בכל הסדרה של סודות השיווק של ביבי ושאר הפוליטיקאים בישראל - זה היה קמפיין מנצח שהיה קשה מאוד להתחרות מולו.
ועכשיו כמו תמיד אני מחכה לשמוע מה דעתכם על שיטות השיווק, הטיפים והסודות שלמדנו בסרטון הזה - האם הם הטוב, האם הם הרע או שהם המכוער בשיווק.
ואם עוד לא צפיתם בכל הפרקים של הסדרה שלנו סודות השיווק של ביבי ושאר הפוליטיקאים בישראל, כל מה שצריך לעשות זה להשאיר לי עכשיו כתובת אימייל מתחת לסרטון או בקישור המצורף ותקבלו את כל הסדרה במתנה.
לפני שניפרד להיום, אני רוצה להזכיר לכם שבקרוב אני אעביר מפגש חדש של המאסטר קלאס - אימון עסקי מול קהל.
ובמפגש הקרוב אני אקדיש את החלק הראשון להרצאה חדשה מסדרת הסודות של המאסטר.
ההרצאה תעסוק כולה כולה כולה בשיווק, בפרסום ואיך להשיג המון קולות.
או במקרה של בעלי עסקים, איך להשיג המון לקוחות ולעשות את זה ביושר. נתראה במאסטר קלאס.